divendres, 6 d’abril del 2012

Un model educatiu per a races inferiors?

Transcric literalment de la traducció al castellà de la novel·la HHhH (Himmlers Hirn heisst Heydrich), de Laurent Binet. El paràgraf ens descriu els projectes que el sinistre Heydrich, "Protector" de Bohèmia i Moldàvia -territoris que actualment constitueixen la república de Txèquia-, tenia per a aquests territoris en el si del III Reich. Heydrich acabava de decidir una remodelació del govern col·laboracionista:

"Los dos puestos claves de este gobierno fantoche son el ministerio de Economía, confiado a un alemán cuyo nombre en esta historia es totalmente irrelevante, y el ministerio de Educación, atribuido a Emanuel Moravec. Al nombrar a un alemán como ministro de Economía, Heydrich impone el alemán como lengua de trabajo en el equipo de gobierno. Al nombrar a Moravec a la cabeza de Educación, se asegura los servicios de un hombre en el que ha sabido apreciar una extraordinaria predisposición a colaborar. Ambos ministerios están unidos por un mismo objetivo: mantener y desarrollar una producción industrial que responda a las necesidades del Reich. Para conseguirlo, el papel del ministro de Economía consiste en someter todas las empresas checas al esfuerzo de guerra alemán. El papel de Moravec consiste, por su parte, en desarrollar un sistema educativo cuya única vocación sea la formación de obreros. En consecuencia, los  niños checos no recibirán más enseñanza que aquella estrictamente necesaria para su futura profesión, es decir, un saber básicamente manual, completado por un mínimo de conocimientos técnicos."

A què em sona això?
Quantes vegades no hem hagut de sentir que el que cal són tècnics i que "per a què serveix que estudiïn llatí, matemàtiques o filosofia en aquest barri?"

Ja deia jo que la LOGSE no se la van inventar els pedagòcrates. Ni els Marchesis ni els Colls arriben a tant. La van manllevar d'un submodel nazi pensat per a regions perifèriques no estrictament àries -però tampoc del tot eslaves, és clar-. Aquí això de la raça s'ha canviat per la classe social, i la classificació segons privada o pública. I ja som al capdavall del carrer.

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